Jak sprzedawać w biznesie?

szkolenia ze sprzedaży

Każdy właściciel, menedżer czy handlowiec zdaje sobie sprawę z tego, jak ważnym celem jest sprzedaż. W obszarze Business 2 Business jest to proces jeszcze bardziej skomplikowany i trudny. Sprzedając produkty przeznaczone dla innych firm operujemy nie tylko innym wymiarem cen i kosztów, mamy też do czynienia z innymi zachowaniami i potrzebą przejścia przez złożone struktury hierarchiczne danych przedsiębiorstw. Właśnie dlatego szkolenia ze sprzedaży są tutaj szczególnie ważne.

Nawiązując kontakt z instytucją musimy przebrnąć przez kilka etapów zawierania kontraktu. Skuteczna sprzedaż usługi nie jest możliwa, jeśli nie umiemy nawiązać odpowiednich relacji z tzw. „rogatkowymi” takimi jak sekretarki. Aby właściwie porozumieć się z takimi osobami dobrze jest nauczyć się pewnych technik wykorzystywanych w poszczególnych fazach nawiązywania relacji i rozmów. Szkolenia ze sprzedaży pozwalają też poszerzyć perspektywę, uzupełnić wiedzę praktyczną za pomocą cennej teorii i umożliwią poznanie trików dających szansę na kontynuowanie pozornie „spalonych” kontaktów. Handlowiec, który przyswoi sobie wiedzę dotyczącą negocjacji z pewnością będzie bardziej efektywny i szybciej zacznie osiągać większą liczbę sukcesów. Dlatego właśnie w neoliberalnej gospodarce skoncentrowanej na usługach warto korzystać ze szkoleń. Dają one cenną przewagę konkurencyjną i w istocie stanowią inwestycję. Niestety wielu polskich przedsiębiorców nie docenia ich ze względu na brak perspektywicznego myślenia i nastawienie na natychmiastowe, całkowicie policzalne efekty. A szkoda, gdyż szkolenia ze sprzedaży to prosty sposób na ulepszenie kadry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>